.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افتتاح بزرگ‌ترین بازار الگویی ماهی کشور در رشت

مدیرکل شیلات گیلان گفت: به‌زودی بزرگ‌ترین بازار الگویی ماهی کشور در رشت به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش شمال نیوز حجت سعیدی امروز در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به وضعیت روند ساخت بزرگ‌ترین بازار الگویی ماهی کشور در رشت، اظهار داشت: این بازار بین رشت و خمام قرار دارد و مراحل پایانی را می‌گذراند و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی، افتتاح این بازار را در راستای عرضه کیفی و بهداشتی محصول آبزیان دانست و افزود: وجود این بازار در ارتقای آبزی مصرفی و عرضه محصولات کیفی تاثیرگذار است.
این مسئول، بازار ماهی، توسعه اراضی و پرورش ماهیان خاویاری را از جمله پروژه‌های شیلاتی استان عنوان کرد.
وی وضعیت رودخانه‌های استان را برای تکثیر طبیعی آبزیان مناسب ندانست و تصریح کرد: تمام رودخانه‌های گیلان آلوده هستند و در تکثیر طبیعی به بدترین شرایط خود رسیده‌اند و در بحث ذخایر با چالش مواجه هستیم.
سعیدی، صید غیرمجاز، برداشت شن و ماسه، از بین رفتن زیستگاه‌های آبزیان و... را از مشکلات جدی عنوان کرد.
وی درباره وضعیت آب‌بندان‌های استان ابراز داشت: آب‌بندان‌ها ظرفیت خوبی برای پرورش آبزیان هستند اما اعتبار این امر ناکافی است.
مدیرکل شیلات گیلان افزود: در دولت نهم و دهم با یک میلیارد و 800 میلیون تومان توانستیم 3 هزار هکتار از آب‌بندان‌های گیلان را ماهی‌دار کنیم و 6 هزار دیگر از آب‌بندان‌های استان باقی مانده است.
وی با اشاره به موضوع بیمه صیادان خاطرنشان کرد: دولت در راستای حمایت از جامعه صید و صیادی سال گذشته طرح کاهش حق بیمه را از 27 درصد به 10 درصد به تصویب رساند و قرار بود از محل درآمد قانون هدفمندی یارانه‌ها پرداخت و از طرف تامین اجتماعی انجام شود و این موضوع هنوز انجام نشده و امیدواریم این مصوبه دولت هر چه سریع‌تر تحقق یابد.
سعیدی، سیاست شیلات ایران در بخش صید و صیادی را تثبیت وضعیت موجود و توسعه آبزی‌پروری نامید و اظهار داشت: امسال آبزی‌پروری و پرورش ماهی در قفس و افزایش تولید در واحد سطح جزو برنامه‌های شیلات است.
وی به فعالیت 73 شرکت تعاونی پره در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: در گیلان 5 هزار و 650 صیاد وجود دارد که 4 هزار و 300 صیاد در 56 پره صیادی فعالیت می‌کنند.
مدیرکل شیلات گیلان درباره تعدیل پره‌های صیادی ابراز داشت: مبلغ 620 میلیارد ریال برای تعدیل پره‌های صیادی در شمال کشور در نظر گرفته شده که بیشترین مقدار این اعتبار به شرکت‌های تعاونی گیلان اختصاص دارد.
وی از ایجاد سه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در گیلان خبر داد و ابراز داشت: تاکنون تنها دو مرکز پرورش ماهیان خاویاری بود که سه مزرعه دیگر نیز اضافه می‌شود.
این مسئول با تصریح به اینکه گیلان در زمینه پرورش ماهیان گرم‌آبی رتبه دوم آبزی‌پروری کشور را دارد، یادآور شد: برای حفظ ذخائر دریا، 60 درصد بازسازی ذخائر، جبران کاهش ذخائر، تثبیت مشاغل صید و صیادی، فرآیند تکثیر به صورت رهاسازی بچه ماهیان در بستر رودخانه‌های منتهی به دریا از طریق سه مرکز انجام می‌شود.
وی با تصریح بر اینکه 11 پایگاه یگان حفاظت منابع آبزیان در 300 کیلومتر نوار ساحلی گیلان فعالیت می‌کنند، اذعان داشت: حفظ ذخائر یک عزم ملی و فرابخشی و همکاری تمام سازمان‌های دولتی و خصوصی را می‌طلبد.
سعیدی، توسعه آبزی‌پروری را از برنامه‌های مهم این نهاد اعلام کرد و ادامه داد: پرورش ماهی در قفس و یا تالاب یکی از برنامه‌های مهم شیلات است که در استان در حال اجراست.
وی با بیان اینکه می‌توانیم نسبت به ترویج این طرح با جذب سرمایه‌گذار اقدام کنیم، بیان داشت: در هر نقطه از 320 کیلومتر نوار ساحلی گیلان قابلیت اجرای طرح آبزی‌پروری به ویژه پرورش ماهی در قفس را دارد.
مدیر کل شیلات گیلان، قدمت شیلات این استان را 100 سال ذکر کرد و اذعان داشت: شغل بسیاری از مردم گیلان از گذشته‌های دور صیادی بوده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.188 seconds.